precības | mičošana
pāru rituāls
rituālā gaita
Līgaviņu kalnā vedu
Ar gaismiņu rotāties
Lai dieviņis iecerēja
Mīļi mūžu sadzīvot.
Kāzu norises dienā mičošana jeb pusnakts rituāls ietver sevī maģisku burvību, kad jaunais pāris tiek nostiprināts sievas un vīra godā.
Cauri rituālai gaitai, kas savijas kā brīnumains stāsts, jaunā sieva un vīrs pārtop vienotā ģimenē.
Latviešu godos vienmēr klāt bijusi ūdens, maizes un uguns svētība, tādēļ arī šajā reizē jaunais pāris attīra un spodrina visu, kas bija, ir un būs avota ūdens svētībā, kā arī ziedo ugunij, lai kopdzīves ceļš būtu gaismas un siltuma pieliets.
Lai vairotu sievišķību, skaistumu un gudrību, jaunā sieva ļaujas Skudras dancim.
Lai stirpinātu vīrišķo enerģiju, vairotu spēku jaunajam vīram, Vanaga rituāls vieno visus puišus un vīrus.
Kopīgas enerģijas nostiprināšanai slēgtā, ciešā aplī tiek izdziedāti Spēka vārdi.
Simbolizējot dzimtu satikšanos un krustošanos, jaunais vīrs lec Krusta danci, taču sieva meditatīvā auglības rituālā iemanto sievietes enerģētisko spēku, skaistumu un gudrību dzīvot mīlestībā un labestībā.
Netīšām'i es iegāju
mīļās Māras istabā;
mīļā Māra man iedeva
sievas krēslu apsēsties.
Zied zeme, ūdens tek, uguns deg un gaiss trīs.
Vīra un sievas savienība ietver visas šīs četras stihijas. Kopībā tiek svētīts dzīves ceļš cauri visam skaistajam, mierpilnajam un labestīgajam.
Ar gaismiņu rotāties
Lai dieviņis iecerēja
Mīļi mūžu sadzīvot.
Kāzu norises dienā mičošana jeb pusnakts rituāls ietver sevī maģisku burvību, kad jaunais pāris tiek nostiprināts sievas un vīra godā.
Cauri rituālai gaitai, kas savijas kā brīnumains stāsts, jaunā sieva un vīrs pārtop vienotā ģimenē.
Latviešu godos vienmēr klāt bijusi ūdens, maizes un uguns svētība, tādēļ arī šajā reizē jaunais pāris attīra un spodrina visu, kas bija, ir un būs avota ūdens svētībā, kā arī ziedo ugunij, lai kopdzīves ceļš būtu gaismas un siltuma pieliets.
Lai vairotu sievišķību, skaistumu un gudrību, jaunā sieva ļaujas Skudras dancim.
Lai stirpinātu vīrišķo enerģiju, vairotu spēku jaunajam vīram, Vanaga rituāls vieno visus puišus un vīrus.
Kopīgas enerģijas nostiprināšanai slēgtā, ciešā aplī tiek izdziedāti Spēka vārdi.
Simbolizējot dzimtu satikšanos un krustošanos, jaunais vīrs lec Krusta danci, taču sieva meditatīvā auglības rituālā iemanto sievietes enerģētisko spēku, skaistumu un gudrību dzīvot mīlestībā un labestībā.
Netīšām'i es iegāju
mīļās Māras istabā;
mīļā Māra man iedeva
sievas krēslu apsēsties.
Zied zeme, ūdens tek, uguns deg un gaiss trīs.
Vīra un sievas savienība ietver visas šīs četras stihijas. Kopībā tiek svētīts dzīves ceļš cauri visam skaistajam, mierpilnajam un labestīgajam.